5 Cara Jaga Kulit

Setiap wanita sure mendambakan kulit yang cantik..Tidak kiralah umur, kulit yang sihat tanpa jerawat, jeragat dan masalah kulit yang lain menuntut pengorbanan dari segi penjagaan dan kewangan..Nak cantik tak boleh lah kedekut kan...

5 Tips utama yang boleh diikuti :

a) Lindungi kulit daripada sianr matahari dengan memakai krim UV.Berada di bawah sinar matahari secara berterusan akan menyumbang kepada penuaan pra-matang, kedutan kulit yang ketara, kulit kasar dan bertompok-tompok.Pendedahan terlalu lama kepada cahaya matahari boleh menyebabkan kanser kulit.

b) Belai lah kulit sentiasa..setiap hari.Kecantikan kulit bergantung kepada cara individu untuk menjaganya.Antara tip penting menjaga kulit supaya sentiasa lembab dan berseri ialah dengan mengurangkan mandi air panas kerana boleh menghilangkan kelembapan semulajadi kulit.Pasal tu dalam islam kita digalakkan mandi sebelum subuh..Ada hikmahnya kan??

c)Diet yang sihat  dapat membantu tampil lebih mengagumkan dengan kulit yang cantik.Lebihkan buat-buahan, sayuran, bijiran dan protein.Diet yang kaya dengan vitamin C dan rendah lemak merangsang kulit kelihatan lebih muda.

d) Tolong berhenti merokok.Bukan saja tak cantik untuk kulit tapi juga menganggu kesihatan diri sendiri dan orang sekeliling.Merokok juga boleh membuatkan individu kelihatan cepat tua.Ini kerana merokok menyebabkan kulit kehausan oksigen dan nutrien.

e)Tangani stress  supaya tidak menguasai minda dan tubuh anda, kerana keadaan begitu menjadikan kulit menjadi sensitif dan meransang pengeluaran jerawat serta masalah kulit yang lain.Uruskan masa dengan bijak dan jadualkan kepentingan.

Apa Shaklee boleh bantu ?

Ada masalah kulit yang bukan berpunca daripada faktor luar tapi masalah dalaman yang hanya dapat di atasi dengan pengambilan supplement.

Shaklee membantu dengan cara membekalkan supplement :-

a) Vitamin C bertindak sebagi anti-oksidan yang bertindak membaik pulih kulit secara semulajadi serta mencegah daripada kerosakan kulit semula.

b) Vitamin E selain daripada anti-oksidan juga bertindak melambatkan proses penuaan dan mempercepatkan parut menjadi pudar.

c) ESP membantu meratakan warna kulit, menghilangkan jeragat dan menghaluskan kulit.

Tapi yang paling best, walaupun niat untuk cantikkan kulit dapat juga benefit lain seperti menjaga kesihatan jantung, mengawal pemasalahan resdung dan lain-lain.


Berminat nak dapatkan supplement hebat ini?? Sms/whatsapp : 0172967994.

Saya bagi harga kawan-kawan. 





Comments

Popular posts from this blog

Pantang Cara Orang Cina

Perancang Kehamilan

KELUARGA SYSFEL