ANAK CONTENG DINDING ???

ANAK CONTENG DINDING = ANAK BIJAK

Anak yang suka menconteng dinding adalah anak yang bijak.Yess.ditekan kan di sini.. "Anak yang bijak".Mereka mahu meneroka dan mencuba, apatah lagi melihat dinding warna putih seperti kertas menarik-narik minat mereka untuk melakarnya.Mungkin juga mereka berimaginasi bahawa itulah papan yang harus diisi dengan lakaran mereka.Bunyinya terasa terlebih-lebih tapi itulah anak-anaknya yagn sifatnya serba ingin tahu.

Sebenarnya, dalam carta tumbesaran, kanak-kanak yang berusia sekitar dua hingga empat tahun, habit menconteng dinding adalah normal.Jika anak tidak berminat menconteng dinding, maka para ibu bapa yang perlu risau.

Jadi, sabar lah yek..bila berhadapan dengan situasi ini kerana sebenarnya anak anda sedang mengasah bakat dan kreativitinya.Jadi, untuk meastikan si manja dapat terus berkarya dan dalam masa yagn sama, anda tidak naik angin melihat "kecantikan" dinding rumah, berikan anak ruang untuk mengasah kretivitinya.

CUBA CARA INI ..

1) Lekatkan kertas lukisan besar supaya anak-anak yang sedang berkarya itu boleh mencurahkan idea di kertas kanvas yang disediakan.

2)Cat dindign dengan cat yagn kalis kotor.Harganya mahal dari cat biasa tetapi  sekiranya di conteng boleh di lap semula.

3) Belikan kanvas, kertas lukisan dan buku nota.Sediakan bilik khas untuk mereka membuat aktiviti tersebut.

4) Sediakan kotak besar dan galakkan anak menconteng pada kotak tersebut.

5) Sediakan baju putih yang  tidak digunakan lagi.Mereka boleh menconteng baju tersebut.

Walaupun apa cara yang digunakan pastikan jangan dicantas kreativiti mereka dengan memukul.


OMEGA GUARD UNTUK PERKEMBANGAN OTAK ANAK

Omega Guard diekstrak daripada ikan laut dalam dan berair sejuk.Ianya tidak dihasilkan dari hati ikan kerana ianya mengandungi toksik.Omega Guard memiliki ketumpatan sebanyak 3 kali ganda daripada minyak ikan yang diekstrak daripada hati.Omega Guard adalah minyak ikan yang paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.

Satu kapsul Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.Omega Guard tidak hanyir dan senang di makan.

  • Membantu dalam perkembangan otak kanak-kanak, kajian menunjukkan kanak-kanak yang mula mengambil omega 3 lebih awal ternyata otaknya lebih cergas.
  • Dapat merawat penyakit eczema dari dalam, biasanya ibu-ibu ambil alternatif utk menyapu ubat luaran shj tp beberapa lama kemudian akan muncul kembali ttp dgn pengambilan omega 3 dapat mengelakkan mslh eczema untuk timbul kembali.
  • Meningkatkan sistem imunisasi kanak-kanak dan dapat merawat demam selsema dan batuk kerana Omega 3 ini bersifat panas jadi bila dimakan automatik memberi kesan panas dalam badan.
  • Omega 3 ini mempunyai sifat anti radang dan anti inflamasi jadi ianya amat berkesan untuk mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dan mengurangkan penggunaan inhaler.
  • Dengan pengambilan Omega 3 juga didapati kanak-kanak lebih cergas dan aktif dan membantu meningkatkan fokus kanak-kanak semasa belajar
Berminat nak dapatkan supplement hebat ini untuk anak kesayangan anda?

Sms/whatsapp : 0172967994 

Comments

Popular posts from this blog

Pantang Cara Orang Cina

Perancang Kehamilan

KELUARGA SYSFEL